Pikainen vatsatreeni jouluksi

Sunnuntai 22.12.2019 - Suvi


Pian päästään nauttimaan joulupöydän antimista. Voin jo kuvitella kaikki herkut odottamassa syöjiä. Vaikka sitä tulee otettua kohtuudella, niin onhan sitä nyt niin monenlaista tarjottavaa, että on kaikkea maistettava. Ja vaikka kuinka kohtuudella ja pikkaisen kaikkea maistaakaan, niin lopuksi jälkiruoka menee juuri täpärästi. Jouluna ei ruokia kannata laskea ja ajatella kaloreiden mukaan. Jos muuten syö terveellisesti voi aattona ja joulupäivänä nauttia. Sitten taas palataan lautasmallin äärelle syömään terveellisesti. Jos nyt kumminkin tuntuu ähkyltä ja haluat helpottaa oloa ja mieltä, niin tässä:

pikainen 15 minuutin vatsatreeni sinulle

Treeni koostuu neljästä liikkeestä, joita tehdään 45 sekunnin ajan. Jokaisen liikkeen välissä on 15 sekunnin tauko. Kierroksia on kolme ja kierroksen välissä voit huilata 30-60 sekunnin ajan. 

1. Vuorikiipeilijä

Käy punnerrusasentoon, ranteet olkapäiden alla. Työnnä itsesi maasta poispäin, jolloin saat hyvän tuen yläselkään. Vedä vatsa hieman lähemmäs selkärankaa ja käännä lantiota eteenpäin. Tuo vuorotellen molempien jalkojen polvi kohti rintaa ja palauta hallitusti jalka takaisin toisen jalan viereen. Jos ranne kipeytyy, voit tehdä liikkeen kyynärpäät maassa tai pitää kädet korokkeen päällä (esim tuoli tai porras).

vid_vuorikiipeilija.mp4

2. Polkupyörävariaatio

Käy puoli-istuvaan asentoon ja nosta jalat ilmaan. Pidä vartalo tiukkana liikkeen ajan. Lähde pyörittelemään juomapulloa jalkojesi välissä, jolloin jalat tekevät samaa liikettä kuin pyöräillessä.

vid_polkupyoravariaatio.mp4

3. Jalkojen nosto kierrolla

Käy maaten ja laita kädet sivuille tueksi. Nosta jalat ilmaan. Vie aluksi jalat kauas itsestäsi, nosta sen jälkeen jalat korkealle lantiosi kohdalle ja nosta lantio ilmaan. Kierrä vielä lantiota sivulle, jolloin saat vinot vatsat kunnolla töihin. Aktivoi vatsalihakset vetämällä napaa kohti selkärankaa. Palauta jalat hallitusti alkuasentoon.

vid_jalkojennostokierrolla.mp4

4. Vatsarutistus jalat ilmassa

Käy puoli-istuvaan asentoon ja nosta jalat ilmaan. Pidä jalat pienessä koukissa ja kädet suunnattuna jalkoja kohti. Aktivoi vatsa ja rutista vatsalihaksia tuomalla rinta ja polvet yhteen.

vid_vatsarutistusjalatilmassa.mp4

Jos haluat haastetta treeniisi, niin tee viimeistä liikettä (vatsarutistus jalat ilmassa) niin pitkään kun jaksat. Muista hyvät hengitykset liikkeiden aikana, jolloin saat voimaa treeniisi.

Ihanaa treeniä ja joulunodotusta!

Avainsanat: treeni, vatsatreeni, vatsat, core


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini