Arvonta ryhmätreeneihin Paloheinään

Torstai 9.1.2020 klo 13:37 - Suvi

Tällä viikolla startattiin ryhmätreenit Paloheinässä. Arvotaanpa kahdelle onnekkaalle Instagramissa ja Facebookissa 10 kerran ryhmätreenit mäkitreeniin ja kiertoharjoitteluun. Eli neljä onnekasta voittaa treenit.

Ryhmätreenit 6.1.-12.3. Paloheinässä. Mäkitreenit maanantaisin klo 18-19 ja torstaisin klo 19-20 ja kiertoharjoittelu torstaisin klo 17.45-18.45.

Osallistu arvontaan kommentoimalla Instagramissa tai Facebookissa tulisitko itse treeneihin vai antaisitko lahjaksi toiselle ja olet osallisena arvonnassa. Instagram ja Facebook eivät ole osallisena arvonnassa. Muista myös seurata @valmennuskontio -tilejä, niin et jää paitsi arvonnoista tai hyvistä vinkeistä. Arvonta suoritetaan sunnuntaina 12.1. ja voittajille ilmoitetaan henkilökohtaisesti.

Tsemppiä kisaan!

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: arvonta, valmennus, ryhmätreenit

Pikainen vatsatreeni jouluksi

Sunnuntai 22.12.2019 - Suvi

Pian päästään nauttimaan joulupöydän antimista. Voin jo kuvitella kaikki herkut odottamassa syöjiä. Vaikka sitä tulee otettua kohtuudella, niin onhan sitä nyt niin monenlaista tarjottavaa, että on kaikkea maistettava. Ja vaikka kuinka kohtuudella ja pikkaisen kaikkea maistaakaan, niin lopuksi jälkiruoka menee juuri täpärästi. Jouluna ei ruokia kannata laskea ja ajatella kaloreiden mukaan. Jos muuten syö terveellisesti voi aattona ja joulupäivänä nauttia. Sitten taas palataan lautasmallin äärelle syömään terveellisesti. Jos nyt kumminkin tuntuu ähkyltä ja haluat helpottaa oloa ja mieltä, niin tässä:

pikainen 15 minuutin vatsatreeni sinulle

Treeni koostuu neljästä liikkeestä, joita tehdään 45 sekunnin ajan. Jokaisen liikkeen välissä on 15 sekunnin tauko. Kierroksia on kolme ja kierroksen välissä voit huilata 30-60 sekunnin ajan. 

1. Vuorikiipeilijä

Käy punnerrusasentoon, ranteet olkapäiden alla. Työnnä itsesi maasta poispäin, jolloin saat hyvän tuen yläselkään. Vedä vatsa hieman lähemmäs selkärankaa ja käännä lantiota eteenpäin. Tuo vuorotellen molempien jalkojen polvi kohti rintaa ja palauta hallitusti jalka takaisin toisen jalan viereen. Jos ranne kipeytyy, voit tehdä liikkeen kyynärpäät maassa tai pitää kädet korokkeen päällä (esim tuoli tai porras).

vid_vuorikiipeilija.mp4

2. Polkupyörävariaatio

Käy puoli-istuvaan asentoon ja nosta jalat ilmaan. Pidä vartalo tiukkana liikkeen ajan. Lähde pyörittelemään juomapulloa jalkojesi välissä, jolloin jalat tekevät samaa liikettä kuin pyöräillessä.

vid_polkupyoravariaatio.mp4

3. Jalkojen nosto kierrolla

Käy maaten ja laita kädet sivuille tueksi. Nosta jalat ilmaan. Vie aluksi jalat kauas itsestäsi, nosta sen jälkeen jalat korkealle lantiosi kohdalle ja nosta lantio ilmaan. Kierrä vielä lantiota sivulle, jolloin saat vinot vatsat kunnolla töihin. Aktivoi vatsalihakset vetämällä napaa kohti selkärankaa. Palauta jalat hallitusti alkuasentoon.

vid_jalkojennostokierrolla.mp4

4. Vatsarutistus jalat ilmassa

Käy puoli-istuvaan asentoon ja nosta jalat ilmaan. Pidä jalat pienessä koukissa ja kädet suunnattuna jalkoja kohti. Aktivoi vatsa ja rutista vatsalihaksia tuomalla rinta ja polvet yhteen.

vid_vatsarutistusjalatilmassa.mp4

Jos haluat haastetta treeniisi, niin tee viimeistä liikettä (vatsarutistus jalat ilmassa) niin pitkään kun jaksat. Muista hyvät hengitykset liikkeiden aikana, jolloin saat voimaa treeniisi.

Ihanaa treeniä ja joulunodotusta!

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: treeni, vatsatreeni, vatsat, core

Aloita uusi vuosi pirteästi ulkona kuntoillen!

Keskiviikko 11.12.2019 - Suvi

10 viikon aikana kunto kasvaa ja joulun herkut lantiosta saavat kyytiä. Ryhmätreenit Paloheinässä maanantaisin ja torstaisin 6.1.-12.3. iltaisin.
Kolme erilaista treenimuotoa valittavana ja 10 viikkoa treenataan. Valittavana on sauvakävely, mäkitreeni ja kiertoharjoittelu.
 
Sauvakävely on hyvä rauhallinen liikuntamuoto, jossa koko vartalo tekee työtä. Kävelemme noin 3-4 kilometrin matkan, jonka välissä pysähdymme kuntoilemaan. Tekniikkaa parannamme kävelyn aikana pienin vinkein ja harjoituksin.
 
Mäkitreeni on porrastreenistä muokattu treeni. Lihaskunto paranee kohisten, kun lihakset saavat uuden tavan treenata mäessä. Askeleet, kyykyt, loikat, juoksut, hypyt ja kädet maassa kulkien tuovat uutta haastetta mäessä liikkumiseen.
 
Kiertoharjoittelussa treenataan koko kehon lihakset kuntoon erilaisin harjoittein. Käytämme painoina omaa kehoa ja lisäpainoja. Vastuskuminauhat ja muut tarvikkeet haastavat treeneissä lisää. Kiertoharjoittelussa käytetään myös hiit- ja tabata -treenimuotoja, joilla pidetään syke korkealla ja laitetaan rasva palamaan.
 
Tee päätös millä tavalla aloitat ensi vuoden ja osta itsellesi parempi kunto! Koodilla TALVI saat -20% hinnasta (10 kertaa ja kausi) ryhmätreeneistä.

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: ryhmätreeni, sauvakävely, mäkitreeni, kiertoharjoittelu, Paloheinä, tarjous

Syksyn ryhmätreenit alkavat paloheinässä

Perjantai 4.10.2019 - Suvi

Syksyn ryhmätreenit Paloheinässä 7.10.-19.12.2019

Syksy on ihanaa aikaa nauttia ulkoilusta. Raikas ilma, väriloisto ja yhdessä olo takaavat hyvän mielen. Lähde Paloheinään sauvakävelemään, porrastreeneihin tai kiertoharjoittelutreeneihin.

Sauvakävely

Lähde sauvakävelemään ja nauttimaan luonnossa liikkumisesta. Opit oikean kävelytekniikan sauvoilla ja saat uusia ideoita kuntoilla lenkin yhteydessä. Treeni on suunnattu sauvakävelyä aloittaville tai jo hetken harrastaneille. Sauvoja ei ole mahdollista lainata.

Maanantaisin klo 16.30-17.30

Porrastreenit

Tule treenaamaan jalkojen lihakset vahvoiksi. Vaikkakin porrastreeneissä jalat tekevät enimmän työn, muita lihaksia ei tulla unohtamaan. Treenit sopivat kaiken ikäisille ja kuntoisille. Taso 1 on kevyempi treeni ja taso 2 hieman haastavampi. Porrastreenit vaihtuvat mäkitreeniin liukkaiden säiden tultua.

Maanantaisin klo 17.45-18.45 (taso 2)

Torstaisin klo 16.45-17.45 (taso 1)

Kiertoharjoittelu

Kiertoharjoittelussa treenaamme koko kehon lihakset kuntoon kehon painolla tai lisäpainojen / vastuskuminauhojen avulla. Treenit on tehokas ja sen takia erittäin hyvä painonpudottajille tai kiinteytyjille.

Torstaisin klo 18.00-19.00

Paikka: Paloheinän ulkoilumaja (Pakilantie 124)

Treeneihin ei tarvitse ilmoittautua ennakkoon. Maksamalla kausimaksun 140€ sinulla on oikeus treenata koko syksyn 44 treeneissä. Valittavana on myös 10 kerran maksu 75€ tai kertamaksu 8€. Nyt ei kannata jättää hyvää mahdollisuutta väliin! Maksutapoina käteinen tai laskutus. Voit myös maksaa työsuhdemaksutavalla (Edenred mobiili, Edenred Virikeseteli, ePassi tai Eazybreak. Smartum mobiili, liikuntaseteli ja QR-koodi tulossa valikoimaan piakkoin.)

Tervetuloa treeneihin!

activity-adults-adventure-1246955.jpg

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: ryhmätreenit, ryhmä, sauvakävely, porrastreenit, kiertoharjoittelu